loading...
ajabshirgirl
ajabshirgirl بازدید : 32 دوشنبه 11 شهریور 1392 نظرات (0)

«مرتضي رئيسي» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ايرنا افزود: طي سال هاي مذكور سرانه تجهيزاتي از محل اعتبارات تملك دارايي هاي سرمايه اي بازاي هر دانش آموز به طور متوسط ۴۴۲ هزار ريال بوده است.
وي با اشاره به اعتبارات صرف شده براي تامين تجهيزات طي سال هاي ۸۵ تا ۹۱، افزود: ميزان اعتبار استاني صرف شده در اين زمينه سه هزار و ۵۰۲ و ميزان اعتبارات ملي يكهزار و ۸۰۵ ميليارد ريال بوده است.
رئيس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور ادامه داد: از سال ۸۵ تا پايان سال ۹۱ از محل اعتبارات ملي يك هزار و ۲۸۵ پروژه در قالب ۱۳ هزار و ۱۲ كلاس درس در مقطع متوسطه احداث شد.
رئيسي اضافه كرد: همچنين در طي اين سال ها، يكهزار و ۷۷۸ پروژه در قالب ۱۴ هزار و ۲۵۸ كلاس درس در مقطع راهنمايي و سه هزار و ۸۶۳ پروژه در قالب ۱۹ هزار و ۳۱۶ كلاس درس راه اندازي شد.
وي نظارت بر تجهيزات خريداري شده و مطابقت كالاها با مشخصات فني منضم به قرارداد، بازديد و نظارت بر توليد كالاها در محل كارخانجات توليدي شركت هاي طرف قرارداد، تامين تجهيزات اداري كلاسي و كمك آموزشي پروژه هاي طرح تخريب و بازسازي مدارس غير استاندارد و مقاوم سازي مدارس بدون استحكام را از ديگر فعاليت هاي سازمان نوسازي مدارس كشور از سال ۸۵ تاكنون برشمرد.

ajabshirgirl بازدید : 30 دوشنبه 11 شهریور 1392 نظرات (0)

به گزارش ساينس، يك محقق دانشگاه واشنگتن در آمريكا در جريان يك آزمايش به نام اتصال مستقيم مغز به مغز انسان ها موفق شد با ارسال يك سيگنال مغزي از طريق اينترنت به مغز محقق ديگري كه در مكان ديگري در محوطه اين دانشگاه نشسته بود، دست وي را تكان دهد.
هر دو اين محقق كه در اين آزمايش شركت داشتند كلاهي به سر گذاشته بودند كه داراي يك سيم پيچ تحريك مغناطيسي است كه مي تواند مغز را بخواند و تحريك كند.
در اين آزمايش يكي از محققان سيگنالي به مغز ديگري فرستاد كه وي را مجبور كرد انگشت اشاره راست خود را براي فشار آوردن بر دكمه آتش در يك بازي رايانه اي، حركت دهد.
در اين آزمايش محققان دانشگاه واشنگتن با استفاده از الكتروانسفالوگرافي يا EEG، فعاليت مغز را به طور غير تهاجمي ضبط كردند و سپس با استفاده از فناوري تحريك مغناطيسي ، مغز را تحريك كردند.
سال ها است كه دانشمندان در حال ابداع فناوري هايي براي ايجاد واسطه هايي ميان مغز و رايانه هستند . اين فناوري ها به انسان اجازه مي دهد تنها با استفاده از ذهن خود با تلفن هاي هوشمند و رايانه ها تعامل برقرار كنند.
اوايل سال جاري ميلادي دكتر ميگوئل نيكوليس دانشمند علوم عصبي در دانشگاه دوك در آمريكا با موفقيت مغز دو موش را از طريق اينترنت به هم متصل كرد. با اين اتصال موش ها توانستند با ذهن يكديگر ارتباط برقرار كنند. به طور مثال زماني كه يك موش يك اهرم را تكان مي داد ديگري نيز همين كار را مي كرد.
از سوي ديگر دانشمندان دانشكده علوم پزشكي هاروارد در آمريكا نيز در آزمايشگاه يك رابط مغز به مغز ساخته اند كه به انسان اجازه مي دهد تنها با فكر كردن به حركت دادن دم موش ، اين كار را انجام دهد.

ایرنا

ajabshirgirl بازدید : 31 دوشنبه 11 شهریور 1392 نظرات (0)

پدرام حسيني در حاشيه برگزاري نخستين نشست مديران فناوري اطلاعات دانشگاهها و مراكز آموزش عالي كشوردردانشگاه الزهراس به خبرنگار علمي ايرنا افزود: تمام نكات امنيتي در پالايش و نگهداري وب سايت وزارت علوم رعايت مي شود تا از هر نوع شكاف در اين حوزه جلوگيري شود.
وي گفت: وب سايت وزارت علوم هيچگاه هك نشد، البته تلاش هايي براي هك كردن آن صورت گرفته كه خوشبختانه تاكنون بي نتيجه مانده است.
به گزارش خبرنگار علمي ايرنا، در شهريور ۸۹ يك دانشجوي طراح و برنامه‌نويس در وبلاگي نسبت به هك سايت وزارت علوم هشدار داد و به دنبال آن محمد مهدي نژادنوري، معاون پژوهشي اين وزارت خانه اعلام كرد كه سايت وزارت علوم بيشتر جنبه اطلاع‌رساني دارد و اطلاعات محرمانه‌اي ندارد كه مورد هك و نفوذ قرار گيرد.

***هنوز پايگاه داده يكپارچه در حوزه وزارت علوم در كشور وجود ندارد
معاون سابق اداري و مالي و مديريت منابع وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: هنوز پايگاه داده يكپارچه در وزارت علوم و دانشگاه هاي كشور وجود ندارد.
دكتر علي اكبر متكان روز چهارشنبه در همايش مديران فناوري اطلاعات دانشگاهها و مراكز آموزش عالي كشور گفت: نيروي متخصص در توسعه حوزه فناوري اطلاعات در هر سازماني حرف اول را مي زند و اين در حالي است كه به دليل ضوابط استخدامي وزارت علوم، ميزان حقوق و دستمزدها آن قدر نيست كه براي متخصصان جذابيت داشته باشد.
وي افزود: از آنجا كه منابع مجاز ديگري براي تامين حقوق اين متخصصان وجود ندارد مي توان روساي دانشگاه ها را متقاعد كرد تا از درآمدهاي دانشگاه براي جذب متخصصان استفاده كنند.
متكان تاكيد كرد: چنانچه بخش فناوري اطلاعات دانشگاه ها و وزارت خانه علوم رشد نكند، بهره وري لازم در حوزه آموزش عالي بوجود نخواهد آمد.
همايش سراسري مديران فناوري اطلاعات دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي كشور تا عصر امروز در دانشگاه الزهرا ادامه دارد.

ایرنا

ajabshirgirl بازدید : 39 پنجشنبه 17 مرداد 1392 نظرات (0)

خواستگار كينه‌جو خواهر كوچكتر عروس خانم را به گروگان گرفت تا از پدرشان انتقام بگيرد.

به گزارش ایران، نهم مرداد ماه مردي با مراجعه به پليس آگاهي ادعا كرد كه دختر 8 ساله‌اش، به نام محدثه ربوده شده است.

با تشكيل تيم ويژه در دايره جنايي تحقيقات پليس كليد خورد و با رديابي تلفن‌هاي آدم‌ربايان با خانه محدثه پليس سرنخ‌هاي تازه‌اي را از مخفيگاه آن‌ها به دست آورد. گروگانگيران كه دو مرد بودند محدثه را به يكي از شهرهاي شمالي برده بودند كه در كمتر از 48 ساعت پليس توانست با رديابي‌هاي تخصصي آنان را دستگير كند.

هادي و جواد در بازجويي‌هاي كارآگاهان كودك‌ربايي را به گردن گرفتند. هادي كه جوان 27 ساله‌اي است در اعترافاتش گفت: چند روز پيش از گروگانگيري وقتي پدر دختر مورد علاقه‌ام در خواستگاري جواب منفي داد تصميم گرفتم از خانواده عروس انتقام بگيرم و با يكي از دوستانم كه دانشجو بود خواهر عروس را در حالي كه در كوچه بود به زور سوار خودرو كرده و با اسپري محدثه را بيهوش كرديم و به شمال برديم.
محدثه 8 ساله نزد پليس گفت در مدت زماني كه نزد آدم ربايان بوده، آن‌ها رفتار بدي با وي نداشته‌اند.

سرقت‌هاي مسلحانه سردار احمدعلي گودرزي، رئيس پليس استان البرز در جلسه‌اي مطبوعاتي با تبريك روز خبرنگار به اصحاب رسانه با بيان اين‌كه قلم خبرنگار از جمله مصاديق اصلي امنيت محسوب مي‌شود، گفت: پليس بدون حضور تأثيرگذار رسانه‌ها نمي‌تواند به اهداف خود دست يابد.
وي تعامل بين پليس و رسانه را بسيار مهم دانست و افزود: ماحصل اين تعامل خدمت‌رساني مطلوب به مردم است.

سردار گودرزي در تشريح چند پرونده نيز ادامه داد: در ماه گذشته باتوجه به سرقت هاي مسلحانه و سريالي يك باند در چند استان تيم ويژه‌اي جهت شناسايي آن‌ها تشكيل شد.

در آخرين سرقت‌هاي مسلحانه‌اي كه اين باند در ساوجبلاغ انجام داده بودند پليس توانست سرنخ‌هاي تازه‌ا‌ي را براي ردزني آن‌ها انجام دهد. با اقدامات اطلاعاتي پليس طراح اصلي سرقت‌هاي مسلحانه شناسايي شد، با دستگيري سركرده اين باند زورگير مسلح دو نفر ديگر از دزدان به نام جمال و كمال دستگير و در ادامه رسيدگي به پرونده آن‌ها ديگر اعضاي باند دستگير شدند. اين دزدان كه تاكنون 40 سرقت انجام داده‌اند با مقادير زيادي كالا و اموال سرقتي و همچنين اسلحه دستگير شده و پرونده‌هايشان براي بررسي به دستگاه قضايي معرفي شده است.

دستگيري شرور زورگير رضا مشكي يكي از شروران و زورگيران كرج كه توانسته بود با تهديد و اخاذي باعث وحشت شود هنگام گرفتن 200 ميليون پول زور از يكي از طعمه‌هايش دستگير شد.

انفجار بسته پستي يكي از شهروندان كرجي در حال گرفتن بسته پستي كه به در خانه‌اش ارسال شده بود با انفجار بسته پستي مورد جراحت شديد از ناحيه دست قرار مي‌گيرد.

 با تشكيل تيم ويژه‌اي براي پيگیري اين حادثه عجيب مشخص شد برادر اين فرد با كدورتي كه از وي داشته سعي در انتقامجويي داشته است. وي در يكي از مهمانسراهاي قم به صورت غافلگيرانه دستگير شد.

ajabshirgirl بازدید : 36 پنجشنبه 17 مرداد 1392 نظرات (0)
با فیلتر شدن سایت فدراسیون جهانی والیبال، مشکل جدیدی برای فدراسیون ایران به وجود آمد.
به گزارش فارس در حالی‌که تقریباً بیشتر مکاتبات فدراسیون‌های داخلی با فدراسیون‌های جهانی است و این ارتباط از طریق سایت این فدراسیون‌ها انجام می‌شود، سایت فدراسیون جهانی والیبال به آدرس http://www.fivb.org فیلتر شد.
این موضوع در حالی اتفاق افتاد که تیم‌های ایرانی برای حضور در مسابقات بین‌المللی برای اعزام‌های‌شان نیاز به رجیستر بازیکنان از طریق سایت فدراسیون جهانی دارند. از طرفی باشگاه‌های داخلی نیز برای جذب بازیکنان خارجی باید از طریق این سایت اقدام کنند.
تیم‌های ملی والیبال جوانان ایران و همچنین تیم ملی زیر 23 سال از جمله تیم‌هایی هستند که باید در ماه‌های آینده در مسابقات قهرمانی جهان حضور پیدا کنند و اگر مسئولان فدراسیون ایران نتوانند از طریق سایت فدراسیون جهانی بازیکنان را رجیستر کنند، ممکن است تیم‌های ملی ایران در آستانه حذف از رقابت‌ها قرار بگیرند.

تعداد صفحات : 13

درباره ما
Profile Pic
سایته خبری فرهنگی اموزشی مخصوصه تمامه ایرانی ها بخصوص عجبشیری ها
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    از سایته ajabshirgirlراضید؟
    عجبشیر
    سلام دوستان لطفابدونه نظرنرید

    سایته عجبشیر گیرل

    آمار سایت
  • کل مطالب : 79
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 29
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 34
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 77
  • بازدید ماه : 77
  • بازدید سال : 1,229
  • بازدید کلی : 4,852